Middelbare scholier (17): “school is onderdeel van de WEF-agenda’’
More On Next
- Janet Ossebaard: “Zij zijn satanisch en gaan over lijken!” - Duncan, Janet Ossebaard & Cyntha Koeter
- False flag attacks; the ultimate mix of lies and violence! - Daniele Ganser & Duncan Robles - Nederlands ondertiteld
- Cabal verliest terrein. Europa wordt wakker! - Duncan Robles & Laura Hos
- Griep-19 voorbij? Klimaat volgende stap naar het Social Credit System - Kees van Rengs & Marijn Poels
- 2022 op volle toeren: The Voice Seksschandaal en nieuwe troefkaarten! - Duncan Robles & Laura Hos
In deze nieuwe aflevering van NEXT gaat Laila Mol in gesprek met de 17-jarige Chelsea Dekker. Chelsea zit in haar laatste jaar van de middelbare school en is zeer kritisch over de huidige situatie. Wanneer zij zich hierover uit, wordt haar door veel docenten de mond gesnoerd: “wil je dan dat je opa en oma doodgaan?”. Waar zij ooit droomde van juf zijn en de Pabo te gaan doen, maakt ze zich nu zorgen over het huidige schoolsysteem. Deze zorgen hebben er echter niet toe geleid de handdoek in de ring te gooien en hebben Chelsea’s droom alleen maar groter gemaakt: “Ik zou graag mijn eigen school beginnen, waar iedereen welkom is”. Op haar school kunnen leerlingen leren over gezondheid en onafhankelijkheid, wordt kritisch nadenken gestimuleerd en leren kinderen vooral zichzelf en hun eigen talenten te ontdekken.
Volgens Chelsea is het geen toeval dat het schoolsysteem kinderen niet opleidt tot onafhankelijke denkers. “Het wordt steeds meer duidelijk dat er een agenda achter zit, namelijk de Great Reset”. Ze beschrijft hoe leergierige kinderen van 4 het schoolsysteem betreden om vervolgens hun creativiteit te verliezen. Volgens haar zijn school en de overheid onlosmakelijk verbonden en leren kinderen alleen maar wat in diens plaatje past.
Ook is Chelsea kritisch over de beperkte mate waarin kinderen leren wat goed voor ons lichaam is. Volgens haar is de verleiding om op school chocola te nuttigen en zich op het plein naast school in te laten enten te groot. “Ik weet nu wel wat de stelling van Pythagoras is, maar niet hoe ik gezond kan zijn”. Wanneer zij haar eigen school begint, zal hier dan ook verandering in komen: “Hier kunnen we leren over ons te voeden, in plaats van ons alleen maar te vullen”.
Al met al ziet Chelsea de huidige situatie en de toekomst niet somber in. “Ik ben veel gelukkiger dan voor de coronacrisis”. Ze heeft altijd al het gevoel gehad dat iets niet ‘klopte’ en kan dat nu tot uiting brengen. “Waar één deur dichtgaat, gaan een heleboel open”. Ze denkt dat ook haar leeftijdsgenoten baat zullen hebben bij een nieuw systeem en het ‘wakker worden’ en sluit af met haar advies: “spreek je uit!”, dat betrekking heeft op zowel de coronasituatie als zaken waar je het niet mee eens bent op school.
Waren ze allemaal zo als C!
Een van de merkwaardigste leersels op school is de kofschipregel, dat na een stemloze medeklinker -t(en) in verleden tijd en voltooid deelwoord komt. Leerlingen krijgen die regel geleerd zonder te leren waarom en zonder te leren, hoe je aan de hand van je stem (je lichaam dus) na kunt gaan of een medeklinker stemloos of stemhebbend is.