Ella Ster*: Piloten met potentieel hartfalen krijgen toch medische verklaring door versoepeling van criteria
More On Ella Ster
- Hoe claimen we onze vrijheid binnen het doolhof van het rechtssysteem?
- Oud NOS-directeur Bauke Geersing grillt NPO, media en kabinet
- Ella Ster*: Achtervolgd door je eigen schaduw: “We houden je in de gaten”
- Clif High: 2-4% van de ‘normies’ gaat de komende maand ontwaken en zal bevestiging vinden in de realiteit
- 31 persoonlijke verhalen hoe het bewustzijn de blik op de werkelijkheid veranderde
Ondanks het toenemende risico op myocarditis door het Covid19-virus of het -vaccin, heeft de Amerikaanse Federale Luchtvaartdienst de medische keuring voor piloten versoepeld. Waardes die eerder aanleiding waren voor nader hartonderzoek, zijn dusdanig verhoogd dat potentiële hartklachten onderbelicht zullen blijven. Del Bigtree van ICAN voorziet een potentieel risico voor de veiligheid van het luchtverkeer.
Om in de Verenigde Staten te mogen vliegen, moeten piloten een medische verklaring verkrijgen. Een van de certificeringseisen is het aantonen van “een afwezigheid van myocardinfarct en andere klinisch significante afwijkingen bij elektrocardiografisch onderzoek”. Dit is logisch, want de regering wil er zeker van zijn dat piloten een gezond hart hebben, dat was tenminste tot voor kort het geval.
In januari kwam het nieuws dat de FAA, de Federale Luchtvaartdienst, haar “richtlijnen voor keuringsartsen in de luchtvaart”, waarin de parameters van de medische tests zijn vastgelegd, had gewijzigd. Voorheen gaf de gids aan dat een “normaal” PR-interval voor piloten jonger dan 51 jaar minder dan 0,21 zou moeten zijn. PR-intervallen meten de elektrische activiteit van het hart. Dit was de afgelopen 100 jaar de norm en minstens tot 2014 het geval.
Op 26 oktober 2022 zijn de richtlijnen echter gewijzigd om het “normale” PR-interval uit te breiden tot minder dan 0,3. Dit is van groot belang omdat PR-intervallen verband houden met de elektrische overdracht van het hart en een PR-interval van meer dan 0,2 algemeen wordt aanvaard als indicatie van een “eerstegraads hartblokkade” en een vertraging in de elektrische overdracht in het hart.
De beslissing van de FAA om de cardiologie-eisen te versoepelen is des te verbazingwekkender in het licht van de recente erkenning door FAA Federal Air SurgeonSusan Northrup dat een van de “meest voorkomende medische kwesties” die “ofwel oorzakelijk ofwel bijdragend” waren voor fatale luchtvaartongevallen, hart- en vaatziekten en beroertes waren.
Dr. Northrup erkende zelfs dat hartaandoeningen “de meest voorkomende doodsoorzaak zijn bij volwassenen”. Daarnaast is inmiddels bekend dat de aanwezigheid van spike-eiwitten in het hart, ofwel door een Covid19-infectie, of door vaccinatie, kan leiden tot myocarditis. Waarom zou de FAA dan piloten met bekende aanwijzingen van een hartziekte een medische verklaring laten afgeven?
Vorige maand stuurde het Informed Consent Action Network (ICAN) via zijn advocaten, een brief naar de FAA waarin uitleg werd geëist voor diens onverklaarbare beslissing om gezondheidsparameters van het hart voor piloten te verruimen. ICAN vindt het medisch onverantwoord dat de FAA de PR-intervallen die voorheen als abnormaal werden beschouwd, medisch goed te keuren.
ICAN is opgericht door Del Bigtree en heeft als doel wetenschappelijk onderzochte gezondheidsinformatie beschikbaar te maken, zodat mensen de vrijheid hebben te beslissen welke keuzes voor hun gezondheid het beste zijn, voordat de door de farmaceutische industrie gedicteerde wetten die beslissingen opdringen.
Bij gebrek aan uitleg van de FAA heeft ICAN gedreigd met juridische stappen voor deze arbitraire en grillige beslissing, die de veiligheid van het Amerikaanse publiek in gevaar brengt. ICAN schrijft in de brief dat de FAA’s eigen Gids voor keuringsartsen in de luchtvaartde ernstige risico’s van het onjuist certificeren van piloten erkent:
ICAN zal de situatie blijven volgen en belangrijke updates doorgeven.
Del Bigtree in gesprek met piloot Josh Yoder en cardioloog Dr. Thomas Levy over de beslissing van de FAA.
Ella Ster* | Bron: ICAN
–
Hoe meer jij deelt, hoe meer mensen we bereiken!
Hoe kun je ons volgen?
Onze FB back-up pagina (voor zolang het duurt)
https://www.facebook.com/wijzijnhetSpuugzat
Op onze eigen vrije Vriendenplek
https://vriendenplek.nl/HetAndereNieuws
En op Signal:
https://signal.group/#CjQKIM1nl2X7j2IR14jVOIoymzMQ7MhrTepl1tHa6sY9iGAeEhAtOxM8SH-WeeuU430-wvSe
En natuurlijk op www.hetanderenieuws.nl
Wil je als organisatie, website of als vrije journalist ook deel uitmaken van het tegengeluid? Sluit je aan bij de Vereniging voor Vrije Journalisten. Meer dan 60 vrije media gingen je al voor. Meld je aan! https://vvj.nu/